Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

ŚWIĘTOKRZYSKI RAJD MAJOWY

Utworzono dnia 01.06.2021
Czcionka:

31.05.2021r.  uczniowie klasy 3 b – członkowie Koła Turystyczno – Regionalnego „ Włóczykije” wraz z wychowawczynią panią Iwoną Jędrzejczyk „udali się na rajd majowy w Góry Świętokrzyskie. Pierwszym punktem programu była wizyta w eko – agroturystycznym gospodarstwie „Stokrotka” , gdzie przywitała nas miła gospodyni pani Krysia. Z przygotowanego wcześniej ciasta wszyscy własnoręcznie lepili bułeczki drożdżowe, które powędrowały do pieca chlebowego. Następnie oglądaliśmy gospodarstwo i mieszkające w nim zwierzęta. Zobaczyliśmy owce, kury, konie, króliki, oraz pawie, a nawet żółwia Klemensa. Dużą atrakcja okazała się przejażdżka wozem drabiniastym, po którym czekał nas pyszny poczęstunek – kiełbaski z grilla, domowe ciasto, faworki i kompot z malin. Po tych przyjemnościach gospodyni zabrała nas do warsztatu tkackiego, gdzie dowiedzieliśmy się jak dawniej  powstawały tkaniny. Przyszła pora na niezwykłą sesję zdjęciową. Przebrani w stroje ludowe pochodzące z naszego świętokrzyskiego regionu ochoczo pozowaliśmy do zdjęć. Na zakończenie wizyty w „Stokrotce” gospodyni wręczyła nam bułeczki, które wcześniej własnoręcznie przygotowywaliśmy.

Kolejnym punktem programu było zdobycie szczytu Łysej Góry, na którą wędrowaliśmy przepiękną ścieżką przyrodniczą „ Wśród świętokrzyskich jodeł i buków”. Na szczycie zwiedziliśmy kościół p.w. Trójcy Świętej i sanktuarium Relikwii Drzewa Krzyża Świętego. Następnie udaliśmy się drogą królewską „Śladem czarownic, pogańskich kultów i powstańczych kryjówek” do Nowej Słupi. Zejście okazało się naprawdę trudnym przedsięwzięciem zwłaszcza, że na trasie było mokro i ślisko. Cali i zdrowi zameldowaliśmy się u podnóża góry. Na zakończenie rajdu otrzymaliśmy pamiątkowe znaczki rajdowe, które wręczył nam pan Tomasz Stawski – przewodnik, prezes starachowickiego oddziału PTTK. We wspaniałych humorach wróciliśmy do szkoły. Widoki i przeżycia bezcenne, na długo pozostaną w naszej pamięci.