Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

Wycieczka klasy 5b

Utworzono dnia 21.06.2017
Czcionka:
W dniach 12.06.-13.06.2017 roku uczniowie klasy Vb wraz z wychowawcą Agatą Erbel wzięli udział w dwudniowej wycieczce do Bochni i Wiśnicza Nowego.

Podczas pierwszego dnia pobytu zwiedzaliśmy kopalnię soli w Bochni, co pozwoliło nam dobrze poznać sposoby dawnej techniki wydobywczej. Specyficzny nastrój "surowych", lecz przez to tchnących autentyzmem podziemi przeniósł nas w odległe stulecia. Podążaliśmy podstawową multimedialną trasą z podziemnej ekspozycji. Odbyliśmy niezwykłą podróż przez najpiękniejsze wyrobiska kopalni obejmujące poziom August i Sienkiewicz oraz Międzypoziom Dobosz, które stanowią podziemny labirynt pod miastem i zarazem dostarczają niesamowitych wrażeń estetycznych. Widzieliśmy unikatowe komory solne o charakterystycznym kształcie i układzie geologicznym, pięknie wykute w soli kaplice, rzeźby solne oraz narzędzia i urządzenia górnicze. Część trasy podróżowaliśmy kolejką Kubuś 2. Atrakcją był przejazd przez kościół z kaplicą świętej kingi. Najbardziej podobała nam się ekspozycja multimedialna, która pozwoliła przenieść się nam w czasie od Bolesława Wstydliwego i księżnej Kingi do czasów współczesnych. Ciekawostką jest również to, że naszemu przewodnikowi w opowiadaniu pomagali królowie, żupnicy genueńscy, a także duch Cystersa - mnicha, z którego zakonem wiąże się powstanie kopalni w Bochni. Zwiedzanie zakończyliśmy pobytem w największej z komór o nazwie Ważyn. Następnie udaliśmy się na nocleg do super hotelu "Nad Rabą", co tez było dla nas ciekawą atrakcją. Rano wyruszyliśmy do Wiśnicza Nowego, gdzie zwiedziliśmy piękny zamek położony na zalesionym wzgórzu nad rzeką Leksandrówką wzniesiony przez Jana Kmitę w II połowie XIV w. Dowiedzieliśmy się, że miejsce to związane jest z polską tradycją sztuki kulinarnej. Ogromne wrażenie zrobił na nas widok z tarasu zamku, który obejmował całe miasto. W dobrych humorach i z przeróżnymi pamiątkami poszliśmy do autokaru. Ze śpiewem na ustach podróżowaliśmy w stronę Starachowic. Niestety wszystko, co dobre szybko się kończy...